חב''ד כל הלב לכל אחד
לימוד יומי | חנות | הרשמה לאתר | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:16 זריחה: 6:10 כ"א באב התשע"ט, 22/8/19
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הרבי על הפרשה
ההפרעות מחשלות
כאשר הענף מחובר לאילן, הוא עדיין חלש ורך. דווקא על-ידי ההתנתקות לכאורה, הוא מגיע לחוזק הגדול לאין-ערוך מכפי שהיה לו קודם לכן
לשם מה הוסיפו חכמי-ישראל איסורים וסייגים?
כשהאדם נודר נדר ומזיר את עצמו מדברים שונים שקיימים בעולם, הוא פועל, לכאורה, נגד התורה עצמה
לא לגעור; למצוא את הטוב
יש מי שזקוק לנדר, ובעבורו נדר הוא דבר חיובי; ויש מי שאינו זקוק לנדר, ולכן אסור לו לנדור, ואף יש בכוחו להתיר נדרים של אחרים
להפוך חושך לאור
החכם עומד בדרגה עליונה, שבה אין מקום לנדרים, ויש לו הכוח להעלות לדרגה זו גם את היהודי שנמצא בדרגה הנמוכה יותר, וממילא להתיר את נדרו
המטרה – ביטול הנדרים
בשיתוף עם הקב"ה
לכאורה מצב ה'נישואין' נעלה יותר ממצב ה'אירוסין', אך בכל-זאת יש מעלה ב'אירוסין' על ה'נישואין'. הדבר מוצא את ביטויו בכוחו של הארוס לבטל נדר של ארוסתו שנדרה לפני האירוסין.
מלחמת ה' – ביטול המדון
להיות כלי ראוי לאור הקדושה
טעות היא כאשר אומרים הלכה כלשהי וטועים בה, אך כאן לכאורה לא טעה משה רבנו בשום הלכה, אלא לא לימד את דיני הכשרת הכלים
תופעה מופלאה: מספרים עגולים
עוד לפני קיום כל מצווה כבר מכשיר בעבורה הקב"ה את הקרקע, ומונע מראש כל מניעה ועיכוב. לכן אין להירתע משום הפרעה
לומדי התורה כמקור השראה
לאחר שבני גד וראובן וחצי שבט מנשה הביעו נכונות למסור את נפשם ולצאת חלוצים לפני העם, ביטאו בכך כי רצונם להיות 'יושבי אוהל' אמיתיים
מהפך בכפר
יאיר בן מנשה הלך "וילכוד את חוותיהן וקרא אתהן חוות יאיר", "חוותיהן" – הכפרים. מה ראתה התורה לציין זאת. ללמד שרצה לזכך את עניינו של הכפר ולהפכו לקדושה.
נדר, בלי נדר ולמעלה מנדר
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)