חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:12 זריחה: 6:10 ח' בניסן התשפ"ד, 16/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

דף הבית > חדשות
היום: מסיימים את לימוד הרמב"ם

לפני 32 שנים תיקן הרבי מליובאוויטש ללמוד מדי יום שיעור יומי ברמב"ם, ולערוך 'סיום' בעת השלמת הלימוד. הרבי עמד בדבריו על החשיבות הגדולה שבלימוד ההלכות המופיעות במשנה תורה לרמב"ם – ספר שזכה לכינוי 'מקבץ לתורה שבעל פה כולה'

צילומים: ברלה שיינר
ו' בכסליו התשע"ו (18/11/15) 

היום (ד') מסיימים את הלימוד השנתי בחיבור 'משנה תורה' של הרמב"ם. אלפים צפויים לעלות לטבריה, לציונו של הרמב"ם, שחיבר את אחת מיצירות המופת של ארון הספרים היהודי אי פעם עד שזכה לכינוי "הנשר הגדול". מטה הרמב"ם היומי של צעירי אגודת חב"ד מארגן שם את מעמד סיום לימוד הרמב"ם היומי בפעם ה -32.

המדובר הוא במסלול לימוד שבו לומדים מדי יום שלושה פרקים בספר "משנה תורה – יד החזקה" לרמב"ם, או לחילופין לומדים "בספר המצוות" לרמב"ם, את הנושאים התואמים למסלול הלימוד בן שלושת הפרקים. בפרק זמן המועט משנה מצליחים כל לומדי השיעורים היומיים לעבור על כל חיבורו ההלכתי הכביר של הרמב"ם. 

כזכור, לפני 32 שנים תיקן הרבי מליובאוויטש ללמוד מדי יום שיעור יומי ברמב"ם, ולערוך 'סיום' בעת השלמת הלימוד. הרבי עמד בדבריו על החשיבות הגדולה שבלימוד ההלכות המופיעות במשנה תורה לרמב"ם – ספר שזכה לכינוי 'מקבץ לתורה שבעל פה כולה', והזכיר גם את צוואתו של הרב המגיד ממזריטש, שבה הבטיח כי "כל הלומד הלכה יומית ברמב"ם, פועל סגולה ליראת שמיים".

במהלך האירוע שיחל בשעה 18:00 יתכבדו גדולי התורה והחסידות בלימוד ההלכות של הפרק האחרון בספר "היד החזקה" לרמב"ם – הלכות מלכים. מיד לאחר הסיום יפתח המחזור החדש, ה –35 במספר, בלימוד ההלכה הראשונה בספר 'יד החזקה' של הרמב"ם.

עם תום מעמד ה'סיום' יעבור הקהל הרב שיגיע לאירוע לאולם 'יד שטרית' שבטבריה, שם יערך הדרן לחגיגות הסיום. באולם יושמעו דברי תורה וחיזוק לשמירה על לימוד הרמב"ם היומי בהשתתפות ראשי ישיבות, משפיעים ורבני ערים, וכן אנשי ציבור שישמיעו דברי תורה וברכה.

יו"ר צעירי חב"ד, הרב יוסף-יצחק אהרונוב, מבקש להזכיר כי "לתועלת הרבים הודפס לוח 'מורה שיעור' ללימוד היומי  במחזור החדש, וניתן להשיגו בבתי חב"ד ברחבי הארץ".


 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)