מחלוקת בית-הלל ובית-שמאי לגבי מספר הנרות שמדליקים בחנוכה נובעת ממחלוקת עקרונית יותר, העומדת ביסודן של מחלוקות נוספות ביניהם בש"ס * ובכל-זאת יש חידוש מיוחד במחלוקתם בעניין נרות חנוכה על-פני רוב המחלוקות האחרות * הייתכן כי נעדיף את הפוטנציאל על פני מימושו? מדוע שונה הגדרת המושג "יום" בחנוכה מבסתם ימים? ואיך כל זה מתקשר למחלוקת במסכת עירובין, אם "נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא" או שמא "נוח לו לאדם שנברא יותר משלא נברא"? * עיון בסוגיית נרות חנוכה, למהדרין מן המהדרין.
"מסרת גיבורים ביד חלשים ורבים ביד מעטים", הכוונה למפלת היוונים בידי היהודים. לעומת זאת, "וטמאים ביד טהורים ורשעים ביד צדיקים וזדים ביד עוסקי תורתך", הכוונה היא לתבוסת היהודים ה'מתייוונים' לפני החשמונאים.