חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

חסידות חב"ד

איש פלא מחולל תנועת פלא
רבי שניאור-זלמן מליאדי, המכונה "הרבי הזקן" או "בעל התניא", ייסד את חסידות חב"ד. שנת ה'תקל"ו (1776) היא, כפי הנראה, השנה שבה החלה הנהגתו של רבי שניאור זלמן לקבל יותר ויותר את הגוון החב"די. הוא היה דור שלישי למייסד החסידות הכללית הבעש"ט, תלמידו של המגיד ממזריטש.

"היא אומרת – ואני יודע!"
"לשם מה נסעת למזריטש?" שאל חמיו של אדמו"ר הזקן את חתנו. "הרי אתה לומד כשם שלמדת קודם לכן, מתפלל כשם שהתפללת לפני נסיעתך לשם, מקיים מצוות באותה התלהבות שבה קיימת אותן בטרם הכרת את החסידות; מה נתנה לך, אפוא, הנסיעה למזריטש (החסידות)?

חב"ד ויתר ענפי החסידות
מייסד חסידות חב"ד לא הסתפק בכך שהכוח-המניע העיקרי של החסידים הוא – הרבי. הוא רצה שכל אחד, גם האיש הפשוט ביותר, יוכל להתקדם אל המטרה בכוחות עצמו, בעיקר בעזרת שכלו והגיונו.

תורת חב"ד - חכמה, בינת, דעת
תורת חב"ד עוסקת בכל עולם ההגות והמחשבה של היהדות - היחסים שבין הבורא לבריאה; שליטתו בעולם; מטרת בריאת העולם; האופן שבו הוא מקיים ומחייה את העולם ועוד.

לדאוג לכל העם
ייחודה של תנועת חב"ד ודרכה הרעיונית, לא להתסגר בד' אמותיה, אלא לדאוג לכל מחסורו של יהודי, באשר הוא, ולהפיץ את משנת החסידות ומעיינותיה - חוצה, לכל מקום.

חב"ד מתחילה בליובאוויטש
העיירה "ליובאוויטש" ברוסיה, הגובלת ברוסיה הלבנה, היוותה 'בירה' לחסידות חב"ד, בה התפתחה החסידות בדורותיה הראשונים. לפנינו סקירה כללית על העיירה ששמה משמש גם כשם החסידות, בנוסף לשם העיקרי - 'חב"ד'

הסתלקות אדמו"ר הזקן
במוצ"ש כ"ד בטבת תקע"ג, הסתלק אדמו"ר הזקן, מייסד חסידות חב"ד, ומנוחתו כבוד בעיירה 'האדיטש' - פלך פאלטאווא שבאוקראינה. זהו יום התוועדות והתעלות בחסידות.


ייחודה של תנועת חב"ד ודרכה הרעיונית, לא להתסגר בד' אמותיה, אלא לדאוג לכל מחסורו של יהודי, באשר הוא, ולהפיץ את משנת החסידות ומעיינותיה - חוצה, לכל מקום. הרעיון של חסידות חב"ד - שכל דבר יבוא מתוך הבנה יסודית שלימה ועמוקה, הבנה שתהיה מורכבת מכל השלבים של החשיבה ההגיונית: מחכמה, מבינה ומדעת, וכי גם האיש הפשוט ביותר, יוכל להתקדם אל המטרה בכוחות עצמו, בעיקר בעזרת שכלו והגיונו.

למדור על משנת חב"ד - הקש כאן

 

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)