חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

זהות יהודית

מה זה יהודי?
העם היהודי חצוי לכאורה לפלגים ולמחנות שונים ומנוגדים. ובכל-זאת יש משהו עמוק שקושר את כל בני העם היהודי. בשביל זה צריך לדעת מהו העם היהודי.

להיות "יהודי טוב" ולא רק "אדם טוב"
להיות יהודי זה הרבה יותר מלהיות אדם. החובות האנושיות הרגילות הן חלק קטן בלבד מנורמות ההתנהגות הנדרשות מיהודי. ליהודי לא מספיק להתנהג כ'אדם טוב', עליו להיות גם 'יהודי טוב'.

תפקידו של יהודי בתוך כלל האנושות
בימות המשיח הגויים יכבדו את העם היהודי וירצו לעזור לו, כדי שיהודים יוכלו להיות 'יהודים טובים' - "כוהני ה'" ו"משרתי אלוקינו".

גיור - עניין של מהות ולא 'טקס'
אלה השואלים בתמימות: "איך אפשר לומר על פלוני שהוא לא יהודי, והרי הוא שירת בצה"ל?", מעידים על עצמם, שמושגי אזרחות ויהדות התבלבלו אצלם לחלוטין.

תופעת האנטישמיות
ההיסטוריה מוכיחה כי הנסיונות להתערבב בין הגויים לא מנעו את האנטישמיות, אלא עוררו בוז ודחייה. דווקא יהודים גאים ונאמנים ליהדות זוכים להערכה וכבוד.



המאבק בהתבוללות
מנהיגות יהודית אמיתית חייבת להעמיד את נושא ההתבוללות בראש סדר העדיפויות. אין כיום סכנה חמורה יותר לעתיד האומה. ואין משימה לאומית חשובה יותר מביצורה של הזהות היהודית.

אזרחי ישראל ויהודי התפוצות
הדאגה לחינוך יהודי ולהגברת הקשר עם המסורת - הוכיחו עצמם גם כאמצעים היעילים ביותר להגברת העלייה. עובדה, העלייה גואה מאותם מקומות שבהם יש פעילות יהודית ערה.

מאיפה צומחת השנאה העצמית
יש, כנראה, משהו באופיו של היהודי, שכאשר הוא מתרחק מיהדותו, הוא מפתח שינאה-עצמית נוראה, אולי כחלק מתהליך-התגוננות פנימי. עובדה היא, שלאורך כל ההיסטוריה היהודית, היו אלה יהודים שהסבו את הצרות הקשות והמכאיבות ביותר.

היום "כולנו יהודים"; ומחר?
מדינת היהודים אינה יכולה להיות אמריקה, המורכבת מבליל עמים ותרבויות. ההגירה הלא-יהודית מסכנת את עצם קיומה של "מדינת היהודים".

תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)