חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:05 י"א בניסן התשפ"ד, 19/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

בית מלא ספרים

גם אם מבחינת הזמן העומד לרשותנו ללימוד, אין אנו זקוקים ליותר ממספר מצומצם של ספרים, ראוי להחזיק בבית ספרי-קודש רבים ככל האפשר. ספרי-קודש המצויים בבית משווים לו אוירת קודש ומקדשים אותו. הם גם מהווים אתגר בפי בני הבית, כאומרים: ראו, עדיין לא למדתם אותנו, עדיין אינכם שותפים לדברי-החכמה האצורים בנו.
מאמרים נוספים בנושא
אהבת ישראל
חינוך
תורה
תפילין
מזוזה
צדקה
בית מלא ספרים
נרות שבת-קודש
כשרות המזון
טהרת המשפחה
אות אישית בספר התורה

"אי ספרא - לא סייפא" (-אם יש ספר - אין חרב) (מסכת עבודה-זרה יז,ב)

"בית" - איננו רק ארבע קירות שביניהם אנו חיים. בית - זוהי אוירה, מסגרת חינוכית; ביתו של אדם זהו המקום שממנו הוא שואב את שלוותו, את כוחותיו ואת אושרו.

לכן חשוב כל כך שאוירת הבית תהיה אוירה יהודית חמה, בריאה וקורנת. לכן חשוב כל כך להקפיד שהמעשים הנעשים בין כתליו, הדיבורים המושמעים בו ואף המחשבות של בני הבית - יהיו חיוביים וטובים.

אך מלבד זאת יש משמעות רבה גם למה שמכיל הבית, לדברים המצויים בו. כיום אנו יודעים היטב, שלכל דבר יש השפעה - אם חיובית ואם שלילית. לא נוכל להחזיק, למשל, דברים שליליים בבית ולטעון שאין לזה כל השפעה. אנו יודעים היטב שעצם קירבתו לדבר מסויים, עצם העובדה שאנו רואים אותו לעתים תכופות - כל זה משפיע, ובעיקר על ילדים.

עיקרון זה הוא העומד ביסוד ה"מבצע" של "בית מלא ספרים". גם אם מבחינת הזמן העומד לרשותנו ללימוד, אין אנו זקוקים ליותר מספר אחד או שניים - כדאי, למרות זאת, להחזיק בבית ספרי-קודש רבים ככל האפשר. ספרי-קודש המצויים בבית משווים לו אוירת קודש ומקדשים אותו. הם גם מהווים אתגר בפי בני הבית, כאומרים: ראו, עדיין לא למדתם אותנו, עדיין אינכם שותפים לדברי-החכמה האצורים בנו.

זה מבחינה ה"רצוי" - אך ישנו קו-מינימום הכרחי: ישנם ספרים החייבים להמצא בכל בית יהודי. אלה הם ספרי היסוד: חמשה חומשי תורה, סידור תפילה ותהילים.

עשה את ביתך מרכז של אור ושל קדושה; "מלא" בספרי קודש!


 
     
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)