חב''ד כל הלב לכל אחד
תרומה | לימוד יומי | חנות | בתי חב"ד | צור קשר
זמנים נוספים שקיעה: 19:14 זריחה: 6:06 י' בניסן התשפ"ד, 18/4/24
חפש במדור זה
אפשרויות מתקדמות
הודעות אחרונות בפורום

שאלות אחרונות לרב

(אתר האינטרנט של צעירי אגודת חב"ד - המרכז (ע"ר

הבהרה:

מדור זה עלה לאתר חודשים רבים לפני שבוצעה התכנית "ההתנתקות" האומללה. מאז שיצא אל הפועל, הבינו הכל שצדקנו באזהרותנו מפניה. קברניטי התכנית סולקו מכל עמדותיהם הפוליטיים והממלכתיים. אף התקשורת מכה על חטא. השארנו את המדור כמות שהוא, כדי שהאזהרה תמשיך להדהד ותשמש דגל שחור מפני כל אשלייה נוספת. יו"ר הכנסת רובי ריבלין אמר במלאות ארבע שנים לגירוש: "ההתנתקות היא אחד הפרקים הנוראיים בתולדות עמנו".
מאמרים נוספים בנושא
הבהרה:
הרבי חזה את האסון והתריע
מה יהיה כשיגמרו הכבשים?
ה'התנתקות' – תמריץ אדיר לטרור
לא לפתוח את הארץ לפני האוייב
מה משלמים ומה מקבלים?
התנתקות גוררת התנתקות
אוסלו במהדורה שנייה
אפשר לטעות, קשה להטעות
תרגילים עכשיו ו'אחרינו המבול'
ציות לחוק - ערך עליון?
למה לתמוך, תנו סיבה
המאבק להגנת האמונה
ישועת ה' כהרף-עין
הקרב על ירושלים לא תם

אם נרצה לבטא את ההתפכחות מההתנתקות, נצטט מדבריו של העיתונאי דן מרגלית - מבכירי העיתונאים ואנשי הטלוויזיה בישראל, שכבר יותר מ-40 שנה מסקר את מסדרונות הכוח הישראליים. בספרו "התפכחות" (בהוצאת כנרת, זמורה-ביתן,דביר - 2009) הוא כותב:

"ישבתי בביתי ודמעות זלגו על פני. הבטחתי לעצמי כי לעולם לא אתמוך עוד בגירוש יהודי בידי יהודי מביתו החוקי. מאז ברור לי כי אפשר וצריך להוריד בכוח מאחז בלתי חוקי. אך אסור לממשלת מדינת היהודים לגרש בכוח את מי שנשלח על ידה ליישב את נחלת אבותינו."

"אפילו בהנהגה הפלסטינית המתונה אין מי שיאמץ את מרב הוויתורים הישראליים. על מדינת היהודים להיערך לשנים ארוכות בלי שלום. לא מפני שהימין דוחה אותו בתנאיו הבסיסיים, אלא מפני שגם השמאל אינו יכול להשיגו."

 

בניגוד לדעתו של מרגלית, אנו סבורים כי גם "מאחז בלתי חוקי" יש לטפל בהתאם לנורמות הנהוגות באותו איזור ואשר חלות על כל האוכלוסיה, ולא להפלות לרעה מאחזים יהודיים באשר הם יהודיים. להיפך, על המדינה לשבח את מסירות נפשם של יהודים אשר מוכנים להסתכן למען כולנו כדי להביא לנו ביטחון. אין ספק שאם המדינה תסכים ליישב את שטחי יהודה ושומרון, איש לא יקים "מאחזים בלתי חוקיים". הרבי מליובאוויטש סובר כי הדרך לשלום אמיתי הוא דוקא ביישוב כל שטחי יו"ש.


 

   
תנאי שימוש ניהול מפה אודותינו כל הזכויות שמורות (תשס''ב 2002) צעירי אגודת חב''ד - המרכז (ע''ר)